Kun yritys haluaa kansainvälistyä, yksi parhaimpia keinoja ovat kansainväliset ammattimessut. Asiantuntevan messukumppanin kanssa messuosallistumisesta on mahdollista saada irti paljon tavallista enemmän.
Messeforum Oy toimii suurten saksalaisten messutalojen virallisena Suomen edustajana. Esimerkiksi useiden erikoistuneiden teknologia-alojen johtaviin kansainvälisiin messuihin keskittynyt NürnbergMesse on yksi Messeforumin päämiehistä.
Messuosaston organisointi kannattaa uskoa asiantuntijalle
”Messutalojen edustajana autamme suomalaisia yrityksiä löytämään kansainvälistä kasvua parhaiten tukevat messutapahtumat. Tunnemme päämiestemme kansainvälisen messuvalikoiman, henkilöstön ja toimintatavat, ja voimme tukea asiakkaita osallistumiseen liittyvissä asioissa”, Messeforumin toimitusjohtaja Arto Varanki toteaa.
Messuosallistumiseen kannattaa Varangin mukaan suhtautua laajemmin kuin vain messuosaston hankkimisena.
Ja messuosastokin kannattaa hankkia niin, ettei omaa aikaa tuhlaannu turhaan.
Omat resurssit kannattaa käyttää myynnin suunnitteluun, ja messuosaston organisointi on järkevää uskoa asiantuntijalle, joka voi tuoda omien ja kumppaneidensa, globaalien kanavien kautta aitoa lisäarvoa messuprojektiin.
Messeforumin messurakentaminen on kokonaisvaltaista palvelutoimintaa
Messuedustajaroolinsa lisäksi Messeforum on kansainvälinen messurakentaja, joka tekee asioita eri tavalla. Messuosastojen toteuttaminen ei ole Messeforumille vain rakentamista, vaan kokonaisvaltaista palvelutoimintaa.
Messeforumin palvelulupaus on The Best Exhibition Service, Parasta messupalvelua.
Sen tärkeimpänä tavoitteena on tehdä asiakkaan elämästä mahdollisimman helppoa ja tarjota asiakkaalle messuilla oikeita onnistumisen mahdollisuuksia.
”Messeforum huolehtii asiakkaan puolesta kaikesta, lähtien jopa messuilmoittautumisesta ja rahaliikenteestä aina asiakkaan tuotteiden esillepanoon ja messuliidien hankkimiseen saakka. Aikataulutukset, tarvittavat tilaukset ja lisäpalvelut, kontaktoinnit messujärjestäjään ja itse osaston toteutus ovat meidän ammattitaitoamme, jonka avulla asiakas saa täysin valmiin helpon kokonaisuuden.”
Juttu on julkaistu alun perin Kauppalehti Option välissä Edelläkävijät-liitteessä otsikolla: ”Palvelubisnestä kansainvälisillä ammattimessuilla”.